Modersinstinkt?

Det fanns tydligen en form av modersinstinkt hos mig också.

Jag har alltid sovit väldigt tungt och djupt så det nästan har varit omöjligt att väcka mig, inte ens mitt alarm på mobilen som ligger på högsta volym med ljudet av ett billarm vaknar jag av oftast..

Men för ungefär en timme sen flög jag upp ur sängen över att jag hörde att ett vinglas slog i backen på övervåningen, och min första tanke var direkt: Är någon av katterna skadade?

Den skyldiga var inte svårt att lista ut eftersom den ena kom framgosande och ville ut på momangen.

Det jobbigaste när något i glas går i kras så är det just att veta om man har fått upp allt glas eller inte, speciellt dom här små "smulorna" som blir men ändå är förbannat farliga.
Jag hoppas jag fick upp allt och tänkte att jag senare ska ta och tvätta golvet för säkerhetsskull.

Den skyldiga, Espresso!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0