Allmänbildning?

Jag undrar om jag faktiskt ska använda mig av den här bloggen för att bli mer allmänbildad?

Jag har många funderingar om saker och ting som jag faktiskt kan googla mig fram till eller få svar från människor runt om i landet.

För lite mer än 3 månader sedan fick jag veta att krigslarmet, det där som tjuter över hela sverige exakt samma tid och som ska användas om det blir krig. Tror jag..
Jag fick lära mig att det tjuter den första måndagen i varje kvartal, exakt klockan 15.00.
Kan ju faktiskt vara bra att veta om det skulle börja tjuta någon annan gång?

Jag har hur mycket konstiga funderingar som helst som det är dags att ta tag i. Jag ska försöka att lägga en fråga på min blogg minst en gång i veckan och sedan inom en vecka så ska jag ha fått ett svar på frågan som jag också sammanställer och skriver på bloggen.

Min fråga inför kommande vecka är: I Sverige har vi fröken ur som bestämmer våran tid och har koll på klockan jämt, hur ser det ut i övriga länder? Möjligtvis inte U-länderna men åtminstone de större länderna runt om i världen. Har USA en Miss Time?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0